Friday 2 March 2018

Mencari tempat tinggal di Seoul?

Seoul adalah sebuah bandar besar dan terdapat banyak kawasan yang berbeza untuk tinggal di dalamnya bergantung pada minat anda.

Bagaimanapun, apa yang saya perhatikan tentang tempat tinggal di Seoul, adalah kerana sistem pengangkutan awam sangat efisien dan mudah digunakan, tidaklah terlalu penting di mana kawasan anda tinggal (selagi anda agak pusat), kerana anda sentiasa boleh dapatkan ke mana anda perlu pergi.

Seoul mempunyai hampir semua bentuk penginapan yang terdapat di asrama moden untuk jenama hotel utama 5 bintang. Harga untuk penginapan secara keseluruhannya agak tinggi, tetapi anda mempunyai banyak pilihan.

Dalam panduan blog perjalanan Seoul ini, saya akan berkongsi beberapa bahagian utama yang perlu anda pertimbangkan dan mengapa:

Jung-Gu dan Jongno-Gu - Kedua-dua daerah ini adalah tempat yang paling menarik untuk ke Seoul dan membeli-belah dan betul-betul di tengah-tengah kawasan pusat bandar Seoul. Anda akan menemui banyak hotel di kawasan ini dan ia adalah kawasan yang hebat untuk tinggal jika anda ingin akses mudah ke tempat-tempat yang terkenal tanpa menghabiskan banyak masa di metro.

Myeongdong - Myeondong adalah salah satu daerah membeli-belah terbesar di Seoul, dan ia adalah rumah kepada banyak restoran, hotel dan fesyen dan hiburan malam yang bergaya. Menginap di Myeongdong untuk dikelilingi oleh membeli-belah.

Stesen Seoul (Yongsan-Gu) - Kawasan sekitar Seoul Station sangat besar, dan anda akan mendapati hotel akhir tinggi dan rendah. Tidak banyak yang boleh dilakukan atau lihat di Stesen Seoul (walaupun ia sangat dekat dengan pasar Namdaemun dan Myeondong), tetapi ia mudah untuk pengangkutan.

Hongdae (Hongik University) - Hongdae terletak di Seoul Barat dan ia dikenali terutamanya untuk menjadi sebuah bandar universiti dan oleh itu terdapat banyak belanja, restoran, makanan jalanan, dan kehidupan malam. Secara keseluruhannya adalah kawasan tempatan Seoul yang hebat dan kawasan yang menyeronokkan untuk berjalan-jalan dan meneroka. Terdapat banyak rumah tetamu di kawasan ini, jadi tempat yang baik untuk mencari anggaran untuk penginapan sederhana.
Gangnam-Gu - Akhirnya, terdapat Gangnam, yang merupakan kawasan Seoul yang terkenal dengan high end dan sangat bergaya. Terdapat beberapa hotel mewah dan mewah di kawasan ini.

No comments:

Post a Comment